יום רביעי, 10 באוגוסט 2016

לקראת החזרה לבית הספר- הסנדוויצ'ים עולים כיתה!
דר' אילת הררי, יועצת התזונה של  חב' ''עוף טוב''  ממליצה על המרכיבים החשובים בסנדוויצ'ים לבני נוער ולמתבגרים:
מאת:שולמית אטיאס
shulamit.atias@gmail.com



דר' אילת הררי, יועצת התזונה של  חב' ''עוף טוב''  מציינת, שגיל ההתבגרות הוא תקופה של גדילה מואצת וכהורים אנו שואפים לספק למתבגרים שלנו את התזונה הטובה ביותר עבורם.
מחקרים מדעיים הוכיחו כי לארוחת בוקר מזינה עשויה להיות השפעה מיטיבה על ההישגים הקוגניטיביים והלימודיים של התלמידים בבית הספר ועוד הוכח כי וויתור על ארוחת הבוקר, עלול לפגוע ביכולת הריכוז ובזיכרון לטווח הקצר.
המתבגרים מבלים חלק ניכר מהיום  בבית הספר. ביום לימודים עמוס וארוך שכזה, חשוב לצייד את הילדים בכריכים ולצידם ניתן להוסיף פירות, ירקות חתוכים, אגוזים ושקדים וכמובן בקבוק מים.
מהם המרכיבים שחשוב שיהיו בכריך ובאילו מזונות הם נמצאים?
פחמימות: מקור עיקרי לאנרגיה. לחם מדגנים מלאים הוא מקור לפחמימות מורכבות ולסיבים.
שומנים: מספקים אנרגיה וויטמינים כמו: ויטמין A ו-D ותורמים לתחושת שובע. מומלץ להשתמש בממרחים העשירים בשומן  צמחי כמו: טחינה ואבוקדו, או להוסיף לכריך זיתים.
חלבונים: דרושים הן לבניית רקמות הגוף והן למערכת החיסון. מקורות לחלבון בתוך הכריך יכולים להיות מוצרי בשר כמו: פסטרמות דלות שומן או כתף בקר וגבינות למיניהן,ממרחי טופו או עדשים.
סיבים: חשובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול. תוספת ירק לכריך כמו עלה חסה או פרוסת עגבניה יעשירו את הכריך בסיבים.
ברזל: נקשר להמוגלובין ומוביל חמצן החיוני לתאי הגוף. בשר ודגים הינם מקור טוב לברזל, ניתן להעשיר את הכריך בדגים כמו: טונה, סרדינים או סלמון מעושן, קורנביף (חזה בקר) או כתף בקר. גם מקורות צמחיים כמו: ממרחי טופו חומוס וטחינה משומשום מלא, מכילים ברזל.
מגנזיום: חיוני להתפתחות תקינה ולבניית רקמות. נמצא בממרחי אגוזים או שקדים ובעלים ירוקים שיכולים להיות תוספת מרעננת לכריך.
אבץ: בעל תפקיד חשוב ביצירת החלבונים הבונים את השרירים, ניתן למצוא אותו במוצרי בשר ועוף וכן בלחם מדגנים מלאים.
סידן: חיוני לבניית העצם, תוספת של גבינות למיניהן וטחינה משומשום מלא יעשירו את הכריך בסידן.


סדרה מוצרי פסטרמה חדשה עסיסית ומפנקת שהשיקה ''עוף טוב'' בימים אלה לקראת החזרה לבית הספר  – ''סדרת מוצרי DELI'' – סדרה הכוללת ''פסטרמה אמריקה סטייל'', ''פסטרמה כמו ברומניה'' ו''פסטרמה מפולניה'' מתאימה בדיוק לאותם צרכים של בני הנוער.
המוצרים מהווים שדרוג מפנק לכל כריך, הם עסיסיים ובעיקר משביעים ולכן יכולים לשמש ממש כארוחה.
כל הפסטרמות עשויות מנתחים שלמים נבחרים של ירך ושוק הודו הידועים בעסיסיותם הרבה.
כל הסדרה: ללא תוספת מונוסדיום גלוטמט, ללא שומן טראנס, ללא גלוטן, ללא צבעי מאכל.הפסטרמות והנקניקים איכותיים ומשובחים, מיוצרים 100% ב''עוף טוב'' : החל מתהליך הגידול, דרך פיקוח צמוד על תנאי הייצור ועד הצלחת.
כל הפסטרמות של ''עוף טוב'' עשויות מבשר הודו. בשר ההודו ידוע כמזון בעל ערך תזונתי גבוה: הוא מכיל כמות גדולה של חלבון ומצד שני דל יחסית בשומן. יש בו מגוון ויטמינים ומינרלים הנחוצים לבריאות.


המלצת עוף טוב לכריך DELI מפנק:
מצרכים:
1 פלפל ירוק
1 בטטה קטנה
1 חציל קטן
1 כף שמן זית
מיץ מ-1/2 לימון
2 כפות טפנאד זיתים
2 כפות מיונז
5-6 עלי חסה פריכים
1 עגבנייה
½ בצל סגול
6 פרוסות פסטרמה (deli) של עוף טוב
מלח ים
פלפל שחור גרוס


הכנה:
פורסים את הפלפל, הבטטה והחציל לפרוסות, מורחים בשמן זית וקולים על גבי מחבת פסים או גריל עד שירקות מתרככים מעט ונצרבים. מתבלים במעט מיץ לימון, מלח ופלפל ומניחים בצד.
פורסים את העגבנייה והבצל לפרוסות דקות.
מערבבים יחד את הטפנאד ואת המיונז. חוצים לחמנייה מבצק שאור בעלת קרום פריך לאורכה ומורחים מן התערובת בשני הצדדים. מניחים שני עלי חסה בתחתית ועליהם מסדרים כמה פרוסות עגבנייה. מסדרים מעל את פרוסות הפסטרמה ואחר כך, בשכבות, מן הירקות הקלויים. מסדרים עוד כמה עלי חסה מעל וסוגרים את הלחמנייה. חוצים לשניים ונוגסים במלוא פה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה